Información
Autorizacións para representación e apoderamentos
De conformidade con o art. 5 da Lei 39/2015, do 1 de outubro, os interesados con capacidade de obrar poderán actuar por medio de representante, entendéndose con este as actuacións administrativas, salvo manifestación expresa en contra do interesado.
Así mesmo, as persoas físicas con capacidade de obrar e as persoas xurídicas, sempre que estea previsto nos seus Estatutos, poderán actuar en representación doutras ante as Administracións Públicas.
Os medios a través dos cales se pode acreditar esa representación, segundo o 32 do Real Decreto 203/2021, do 30 de marzo, polo que se aproba o Regulamento de actuación e funcionamento do sector público por medios electrónicos, son, entre outros:
-
Mediante apoderamento apud acta efectuado por comparecencia persoal nas oficinas de asistencia en materia de rexistros ou comparecencia electrónica na correspondente sede electrónica ou sede electrónica asociada.
-
Mediante acreditación da súa inscrición no rexistro electrónico de apoderamentos da Administración Pública competente ou nos seus rexistros particulares de apoderamentos.
-
Mediante un certificado electrónico cualificado de representante.
-
Mediante documento público cuxa matriz conste nun arquivo notarial ou dunha inscrición practicada nun rexistro mercantil.
A Administración Xeral do Estado, as Comunidades Autónomas e as Entidades locais disporán dun rexistro electrónico xeneral de apoderamentos, no que deberán inscribirse, polo menos, os de carácter xeral outorgados apud acta, presencial ou electronicamente, por quen ostente a condición de interesado nun procedemento administrativo a favor de representante, para actuar no seu nome ante as Administracións Públicas. Tamén deberá constar a verificación da suficiencia realizada do poder.
No ámbito estatal, este rexistro será o Rexistro Electrónico de Apoderamentos da Administración Xeral do Estado (REA). A inscrición dun apoderamento no REA pode facela tanto unha persoa poderante como unha persoa apoderada xa sexan persoas físicas ou persoas xurídicas. Neste último caso, están obrigadas a comparecer electronicamente con certificado electrónico de representante.
Existen tres tipos de apoderamentos que poden inscribirse no REA-AGE:
-
Tipo a: apoderamento xeral para calquera actuación administrativa ante calquera Administración Pública.
-
Tipo b: apoderamento xeral para unha Administración e os seus Organismos Públicos ou ante un organismo público ou entidade.
-
Tipo c: apoderamento para determinados trámites.
Máis información:
Sede Punto Acceso Xeral - Rexistro Electrónico de Apoderamentos (REA)
A adhesión do Ministerio ao Rexistro Electrónico de Apoderamento e a incorporación ao catálogo de trámites e actuacións por medios electrónicos para os que será válida a representación incorporada ao este rexistro, levou a cabo mediante Resolución do 28 de decembro de 2015, da Subsecretaría.
Identificación e firma electrónica
Os sistemas de identificación e de sinaturas admitidos polas administracións públicas son os recollidos nos artigos 9 e 10 da Lei 39/2015, do 1 de outubro, do procedemento administrativo común das administracóns públicas.
Así mesmo, o artigo 12.2 da devandita lei, e o artigo 30 do Real Decreto 203/2021, polo que se aproba o Regulamento de actuación e funcionamento do sector público por medios electrónicos, recollen a identificación ou sinatura dixital das persoas interesadas mediante persoal funcionario público habilitado. Máis información no Rexistro de Funcionarios Habilitados
Para obter información sobre certificados de identificación e de firma electrónica consulte Certificación Española (CERES) da Fábrica Nacional de Moeda e Timbre (FNMT). Unha entidade Pública de Certificación que permite autentificar e garantir a confidencialidade das comunicacións entre cidadáns, empresas ou outras institucións e as administracións públicas a través das redes abertas de comunicación.
Poderá verificar a validez do certificado da Sede Electrónica Central deste Ministerio, de forma directa e gratuíta, a través da plataforma VALIDe.
A sinatura electrónica deste Ministerio xérase consonte á Política de Sinatura na Administración Xeral do Estado, aprobada por acordo publicado mediante Resolución do 29 de novembro de 2012, da Secretaría de Estado de Administracións Públicas.
Pendiente contenido.
Rexistro Electrónico
O Ministerio de Facenda utiliza o Rexistro Electrónico Xeneral da Administración Xeral do Estado (REG-AGE), que permite a recepción e remisión de solicitudes, escritos e comunicacións relativos ao seu ámbito, de conformidade co previsto en Lei 39/2015, do 1 de outubro, do Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas e a Lei 40/2015, do 1 de outubro, de Réxime Xurídico do Sector Público.
Conforme ao art. 37 os organismos públicos e entidades de dereito público vinculados ou dependentes de cada Administración poderán dispor do seu propio rexistro electrónico plenamente interoperable e interconectado co Rexistro Electrónico Xeneral da Administración á que estean vinculados ou da que dependan. No Ministerio de Facenda existen outros Rexistros Electrónicos titularidade dos seus Organismos Públicos, como é a AEAT ou a FNMT.
Consulta de asentos rexistrais:
Desde o servizo electrónico de rexistro accesible desde a sede electrónica do Punto de Acceso Xeral, o interesado poderá consultar os seus asentos rexistrais realizados no REG-AGE mediante o acceso a Cartafol cidadán, que conterá, polo menos:
-
O estado das presentacións.
-
O recibo dos asentos rexistrais
-
Os documentos adxuntos correspondentes ao asento rexistral.
Normativa relativa ao Rexistro Electrónico:
O Real Decreto 203/2021 , do 30 de marzo, polo que se aproba o Regulamento de actuación e funcionamento do sector público por medios electrónicos, recolle, no seu artigo 11 e), como contido mínimo a disposición das persoas interesadas, a normativa reguladora do Rexistro ao que se acceda a través da sede electrónica.
O artigo 38 do citado Real Decreto regula o Rexistro Electrónico Central da Administración Xeral do Estado e establece a natureza e funcionamento do este Rexistro, cumprindo a función de facer o asento de todo documento que sexa presentado ou que se reciba en calquera órgano administrativo da Administración Xeral do Estado.
Pola súa banda, a Orde PCM/1382/2021, do 9 de decembro, pola que se regula o Rexistro Electrónico Xeneral no ámbito da Administración Xeral do Estado ten como fin os requisitos e condicións do funcionamento do REG-AGE.
O REG-AGE admitirá:
-
Documentos electrónicos normalizados correspondentes aos servizos, procedementos e trámites que se especifiquen conforme ao disposto na norma de creación do rexistro, cubertos de acordo con formatos preestablecidos. No Ministerio de facenda existen formulario normalizados para tramitar recursos e reclamacións, queixas e suxestións e recursos económicos- administrativos, entre outros.
-
Calquera solicitude, escrito ou comunicación distinta dos mencionados no parágrafo anterior dirixido a calquera Administración Pública.
De acordo con o artigo 16.8 da Lei 39/2015, do 1 de outubro, non se terán por presentados no rexistro aqueles documentos e información cuxo réxime especial estableza outra forma de presentación. Nestes supostos, o órgano administrativo competente para a tramitación do procedemento comunicará esta circunstancia ao interesado e informará os requisitos esixidos pola lexislación específica aplicable.
Calendario de días inhábiles
Calendario oficial
A Lei 39/2015, de 1 de outubro, do Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas recolle no seu artigo 30.7 que a Administración Xeral do Estado, con suxeición ao calendario laboral oficial, fixará, no seu respectivo ámbito, o calendario de días inhábiles a efectos de cómputos de prazos. Doutra banda, como novidade, a mencionada Lei no seu artigo 30.2, exclúe os sábados do cómputo de prazos.
En cumprimento do establecido nos artigos mencionados, a Resolución do 16 de decembreo de 2024, da Secretaría de Estado de Función Pública estableceu o calendario de días inhábiles para 2025, que pode tamén descargar, en formato calendario para a súa impresión, en o Punto de Acceso Xeral.
Calendario de días inhábiles da AGE, anos anteriores:
Data e hora oficial
O artigo 31.2 da Lei 39/2015, de 1 de outubro, do Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas sinala que o rexistro electrónico de cada Administración ou Organismo rexerase a efectos de cómputo dos prazos, pola data e hora oficial da sede electrónica de acceso, que deberá contar coas medidas de seguridade necesarias para garantir a súa integridade e figurar de modo accesible e visible.
Así mesmo, o artigo 11.1 f) do Real decreto 203/2021, do 30 de marzo, establece que as sedes electrónicas indicarán a data e hora oficial para os efectos previstos no parágrafo anterior.
Por último, o artigo 15.2 do Real Decreto 4/2010, de 8 de xaneiro, polo que se regula o Esquema Nacional de Interoperabilidade no ámbito da Administración Electrónica sinala que a sincronización da data e a hora realizarase co Real Instituto e Observatorio da Armada (en diante, ROIA), de conformidade co previsto sobre a hora legal no Real Decreto 1308/1992, de 23 de outubro.
En cumprimento destas disposicións ofrécese a data e hora oficial desta Sede Electrónica Central, que se mostra de forma visible e permanentemente actualizada na cabeceira deste sitio web. Se se producise algún erro na consulta ao ROIA, o reloxo mostrará a hora do servidor deste sitio web ata a nova consulta ao ROIA.
Notificacións electrónicas
As notificacións das resolucións e actos administrativos regúlanse nos artigos 40 a 46 de a Lei 39/2015, do 1 de outubro, do Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas.
-
As notificacións realizaranse preferentemente a través de medios electrónicos.
-
No entanto, as persoas físicas poderán elixir en todo momento se se comunican coas Administracións Públicas para o exercicio dos seus dereitos e obrigas a través de medios electrónicos ou non, salvo que estean obrigadas a relacionarse a través de medios electrónicos coas Administracións Públicas.
-
Estarán obrigadas a relacionarse a través de medios electrónicos coas Administracións Públicas para a realización de calquera trámite dun procedemento administrativo, segundo detállase no artigo 14, punto 2 da lei, entre outros, as persoas xurídica, as entidades sen personalidade xurídica ou os empregados das Administracións Públicas.
-
Reglamentariamente as Administracións poderán establecer a obriga de realizar electronicamente as notificacións para determinados procedementos ou para certos colectivos de persoas físicas que, debido á súa capacidade económica, técnica, dedicación profesional ou outros motivos, quede acreditado que teñen acceso e dispoñibilidade dos medios electrónicos necesarios.
Adicionalmente, poderase facilitar un dispositivo electrónico e/ou unha dirección de correo electrónico que servirán para o envío de avisos que terán mero carácter informativo.
Os sistemas previstos pola Lei 39/2015, do 1 de outubro para as notificacións por medios electrónicos son mediante comparecencia na sede electrónica da Administración ou Organismo actuante, a través do enderezo electrónico habilitado única (DEHú) ou mediante ambos os sistemas, segundo dispoña cada Administración ou Organismo.
Do mesmo xeito, poderase acceder ás notificacións desde o Punto de Acceso Xeral electrónico da Administración, que funcionará como un portal de acceso. Ademais, poderán realizar a consulta das súas notificacións a través do meu Cartafol Cidadán.
Tódalas notificacións que se practiquen en papel deberán ser postas á disposición da persoa interesada na sede electrónica da Administración ou Organismo actuante para que así poida acceder ó seu contido cando o desexe. No momento de acceder ó contido da notificación na sede electrónica, ofrecerase a posibilidade de que o resto de notificacións tamén se realicen a través de medios electrónicos, se así o desexa.
Verificación de documentos electrónicos
O artigo 21 do RD 203/2021 do 30 de marzo, polo que se aproba o Regulamento de actuación e funcionamento do sector público por medios electrónicos, establece que de acordo con o previsto no artigo 42.b) da Lei 40/2015, do 1 de outubro, as Administracións Públicas poderán utilizar sistemas de código seguro de verificación de documentos no desenvolvemento de actuacións automatizadas e que debe permitirse en todo caso a comprobación da integridade do documento na sede electrónica ou sede electrónica asociada correspondente mediante un procedemento de verificación directo e gratuíto para as persoas interesadas.
O artigo 11.2.f) do mesmo Real Decreto 203/2021 indica que nas sedes electrónicas disporase dun servizo de comprobación da autenticidade e integridade dos documentos emitidos polos órganos, organismos públicos ou entidades de dereito público comprendidos no ámbito da sede electrónica, que fosen asinados por calquera dos sistemas de firma conformes á Lei 40/2015, 1 de outubro, e para os cales se xerou un código seguro de verificación.
Por tanto, os centros e organismos que conten cun sistema de comprobación do CSV dos seus documentos deberán telo accesible desde as súas respectivas sedes.
O Ministerio de Facenda dispón de distintos sistemas de verificación de documentos electrónicos por medio de códigos seguros de verificación. En función do órgano que emitise este documento terá que acceder ao sistema de verificación que permita a súa comprobación.
A través destes sistemas pódese acceder a un documento almacenado por un órgano administrativo, descargarse un documento electrónico e garantir a integridade e autenticidade dos documentos electrónicos emitidos mediante o cotejo do documento co orixinal.
A Sede Electrónica Central dispón deste apartado específico para informar e dar acceso a todos os sistemas de comprobación de CSV do Ministerio, de acordo con a súa función de ser a sede integradora e de acceso a todos os procedementos e servizos do Departamento.
Relaciónanse a seguir os sistemas de comprobación cos que conta este Ministerio:
-
Consorcio Zona Franca Vigo: A validación de documentos asinados electronicamente con CSV polo consorcio realízase no Portafirmas Xeral do Estado.
-
Dirección Xeral de Patrimonio do Estado (Plataforma Contratación): Permite verificar os documentos electrónicos xerados pola Plataforma de Contratación do Sector Público no ámbito dos procesos licitación electrónica (remisión de ofertas por medios electrónicos).
-
Dirección Xeral de Racionalización e Centralización da Contratación- Conecta Centralización: permite verificar os documentos electrónicos xerados pola aplicación Conecta-Centralización no ámbito da xestión dos contratos baseados en acordos marco do sistema estatal de contratación centralizada.
-
Instituto de Estudos Fiscais: Os documentos con CSV xéranse nunha aplicación de Xestión de Formación (diplomas e certificados de alumnos e profesores), e almacénanse nun cartafol do portal do IEF. O CSV xéranse de forma aleatoria, garántese que son únicos e relaciónanse co documento mediante unhas BBDD.Na web existe unha páxina que ao introducir o CSV, permite visualizar o documento: https://www.ief.es/validardocumento/validardocumento.vbhtml
-
Sede Electrónica do PAG: O Código Seguro de Verificación (CSV) garante, mediante o cotejo na Sede electrónica do Punto de Acceso Xeral, a integridade do documento (artigo 42 da lei 40/2015, do 1 de outubro, de Réxime Xurídico do Sector Público). Neste apartado poderás recuperar documentos facilitados pola Administración Pública a través do Código Seguro de Verificación.Aquí poderás cotejar e acceder a documentos xerados no Cartafol Cidadán, a Axencia Tributaria e doutros organismos das administracións públicas que podes consultar na sección de máis información sobre cotejo de documentos por CSV.
-
Inspección Xeral: A aplicación de Queixas e Suxestións permite a descarga do xustificante do Rexistro electrónico xerado por GEISER e pode validar o documento electrónico en https://sede.administracionespublicas.gob.es/valida
-
Axencia Tributaria: A información básica sobre o tema do CSV e o cotejo na Axencia Tributaria recóllese na Resolución do 4 de febreiro de 2011, da Presidencia da Axencia Estatal de Administración Tributaria, sobre uso de código seguro de verificación e pola que se crean selos electrónicos do organismo. Basicamente, o CSV xéranse de forma aleatoria, garántese que son únicos e se cotejan contra o Catálogo, do que se garante o seu inalterabilidad. Na Axencia Tributaria temos situado o cotejo en Sede e ademais unha Web Service que permite cotejar (devolve o documento dado o CSV do mesmo).