Saltar al contenido principal

mércores, 5 de febreiro de 2025

Cambiar el idioma

Ministerio de Facenda

Sede Electrónica Central

Acceso directo al buscador
Acceso al contenido de la página

Preguntas frecuentes

De acordo con o previsto no artigo 38 da Lei 40/2015, do 1 de outubro, unha sede electrónica é aquel enderezo electrónico dispoñible para a cidadanía por medio de redes de telecomunicacións. Mediante a este sede electrónica realizaranse todas as actuacións e trámites referir# a procedementos ou a servizos que requiran a identificación da Administración Pública e, no seu caso, a identificación ou firma electrónica das persoas interesadas. Desta forma o ministerio cumpre cos requisitos que establece a Lei 39/2015, do 1 de outubro, do Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas.

Á cidadanía, empresas, administracións ou organismos públicos que se relacionen co ministerio a través de Internet. 

Pode iniciar un procedemento administrativo, consultar o estado dos seus expedientes, recibir notificacións electrónicas e realizar xestións que ata agora realizaba de forma presencial.

As sedes electrónicas conviven cos portais e outras contornas web da Administración, pero son diferentes. Hai unha serie de elementos que permiten ter a certeza de que está nunha sede electrónica e non noutro tipo de contorna: 

  • Constan dun enderezo electrónico específico baixo o dominio “. gob.es” 
  • Teñen un certificado acreditado de autenticación do sitio web da sede que pode ser comprobado pola cidadanía e que identifica e asegura que ninguén suplantou as súas páxinas.
  • A creación das sedes está suxeita a uns requisitos formais e, por iso, conta cunhas condicións de seguridade, responsabilidade e accesibilidade especiais. 
  •  Recollen información xeral obrigatoria e unha serie de funcionalidades mínimas, que están establecidas nos artigos 10 e 11 do Real Decreto 203/2021, de 30 de marzo, polo que se aproba o Regulamento de actuación e funcionamento do sector público por medios electrónicos.

Si, teñen a mesma validez os trámites realizados a través da Sede electrónica que os efectuados de forma presencial.
 

A comunicación entre vostede e a Sede é segura. Toda a información viaxa cifrada, os certificados electrónicos garanten a identidade de ambas as partes. Os datos persoais que envía por Internet están cifrados e, unha vez gardados nos nosos sistemas, utilizamos os medios necesarios para protexelos, en cumprimento da Lei Orgánica de protección de datos.

Pode acceder a ela e realizar trámites durante 24 horas os 365 días do ano desde calquera lugar. Teña en conta que aqueles trámites realizados en días inhábiles entenderanse efectuados o primeiro día hábil seguinte.

Pode acceder á Sede Electrónica do ministerio e desde a páxina de inicio acceder a:

  • Trámites

  • Información e axuda á ciudadanía

Para realizar cualquera trámite debe utilizar os sistemas habituais de autenticación nas administracións públicas.

Para o cómputo de prazos en calquera trámite, a data e hora oficial da Sede serán as que teñan validez legal. E non así a do equipo desde o que se realice o trámite. Para estes efectos, terase en conta a hora de finalización do trámite, é dicir cando se asine a solicitude e/ou documentos e obtéñase o recibo correspondente do Rexistro. Por exemplo, supoñamos un trámite administrativo cuxo prazo termina o 20 de setembro. Se vostede comeza a encher a súa solicitude ás 23:50 horas, pero termina ás 00:10 horas do día seguinte, estaría xa fóra de prazo.

Ademais, teña en conta que os trámites realizados en días inhábiles entenderanse efectuados o primeiro día hábil seguinte.

En caso de ser unha interrupción de servizo non programada, poñerase un aviso na páxina inicial da sede (Home).

Na sede electrónica figurará información sobre calquera incidencia técnica que aconteza e imposibilite o funcionamento ordinario do sistema ou aplicación que corresponda, así como da ampliación do prazo non vencido que, de ser o caso, teña acordado o órgano competente debido á devandita circunstancia.

A firma electrónica é un conxunto de datos que permiten identificar á persoa que sinatura do mesmo modo que se se tratase dunha firma manuscrita. 

A firma electrónica con certificado dixital que usará tanto o ministerio como vostede na Sede electrónica garante ademais a integridade dos documentos asinados. O documento orixinal asinado non sofre modificacións posteriores, posto que, se ese fose o caso, a validación da firma daría un resultado negativo e sería rexeitada.

O acceso ás sedes electrónicas non require a identificación nin autenticación segura. A navegación polas súas páxinas é idéntica á de calquera outro sitio web.

A identificación e autenticación só é requirida cando se desexe tramitar algún procedemento ou servizo a través da sede.

A identificación electrónica ante as Administracións Públicas pódese realizar a través dos seguintes sistemas: 

  1. Sistemas baseados en certificados electrónicos cualificados de firma electrónica expedidos por fornecedores incluídos na Lista de confianza de prestadores de servizos de certificación. 
  2. Sistemas baseados en certificados electrónicos cualificados de selo electrónico expedidos por fornecedores incluídos na Lista de confianza de prestadores de servizos de certificación. 
  3. Sistemas de clave concertada, así como calquera outro sistema que as Administracións Públicas consideren válido, nos termos e condicións que se estableza, sempre que conten cun rexistro previo como usuario que permita garantir a súa identidade, previa autorización por parte da Secretaría Xeral de Administración Dixital do Ministerio de Transformación Dixital e da Función Pública. Esta só poderá ser denegada por motivos de seguridade pública, previo informe vinculante da Secretaría de Estado de Seguridade do Ministerio do Interior. 

As Administracións Públicas deberán garantir que a utilización dun dos sistemas previstos nas letras a) e b) sexa posible para todo procedemento, a pesar de que se admita para ese mesmo procedemento algún dos previstos na letra c).   

Só se requirirá o uso obrigatorio da sinatura para:

  • Formular solicitudes

  • Presentar declaracións responsables ou comunicacións

  • Interpoñer recursos

  • Desistir de accións

  • Renunciar a dereitos

Un certificado electrónico é un documento emitido e asinado por unha autoridade de certificación que identifica a unha persoa (física ou xurídica) e vincúlaa cun par de claves. Un certificado contén a seguinte información:

  • Identificación do titular do certificado (Nome do titular, NIF, e-mail, etc.).

  • Distintivos do certificado: número de serie, entidade que o emitiu, data de emisión, período de validez do certificado, etc.

  • Unha parella de claves: pública e privada.

  • A firma electrónica do certificado coa clave da autoridade de certificación (AC) que o emitiu.

Esta Sede utiliza, para a validación de certificados, a plataforma @sinatura da Administración Xeral do Estado.

Para máis información: Plataforma @asina 

Para obter unha lista completa dos fornecedores aceptados por esta plataforma acuda ao documento de provedores de servizos de certificación de @firma "

Segundo o soporte, os tipos de certificados que pode obter son basicamente dous:

  • Certificado de software: trátase dun ficheiro de software cuxo soporte físico é o propio computador ou servidor onde se instala. Un exemplo serían os certificados de persoa física que emite o FNMT no marco do proxecto CERES. 

  • Certificado de cartón: neste caso, o certificado electrónico atópase nun cartón criptográfico. Por exemplo, o  DNI electrónico.

O DNI electrónico xa ten incorporado un certificado electrónico. Tamén pode obter un certificado dirixíndose a calquera das autoridades certificadoras recoñecidas pola Administración Xeral do Estado, que pode consultar na ligazón desta Sede Fabrica Nacional de Moeda  e Timbre (FNMT) 

Depende do certificado que utilice. No caso de certificados de tarxeta, como o DNI electrónico, existe documentación dispoñible á cidadanía no portal do DNI, do Corpo Nacional de Policía.  Se utiliza certificado de software, como o da FNMT, deberá consultar a súa páxina web. 

Pode ter máis dun certificado no seu computador e no momento de utilizalo preguntaráselle cal deles quere utilizar.

O formato utilizado é PDF, un estándar aberto amplamente difundido. Só en casos excepcionais utilízanse conxuntamente os formatos DOCX e ODF. Nestes casos, o cidadán pode utilizar aquel que prefira de entre estes dous.

No ámbito do Ministerio de Facenda atopamos un total de 12 sedes electrónicas.

Sedes electrónicas asociadas ao momento de Acceso Xeral electrónico (PAGe) da Administración Xeral do Estado, pero con sitio web independente

  • Sede Electrónica Central do Ministerio de Hacienda

  • Sede Electrónica da Dirección Xeral de Tributos

  • Sede Electrónica da Dirección Xeral do Catastro

  • Sede Electrónica dos Tribunais Económico-Administrativos

  • Sede Electrónica da Comisión do Mercado de Tabacos

Sedes electrónicas asociadas ao momento de Acceso Xeral electrónico (PAGe) da Administración Xeral do Estado, pero que se aloxan no sitio web da Sede Electrónica Central do Ministerio de Facenda

  • Sede Electrónica da Secretaría Xeral de Fondos Europeos

  • Sede Electrónica do Instituto de Estudos Fiscales

  • Sede Electrónica da Intervención Xeral da Administración do Estado

  • Sede Electrónica do Tribunal Administrativo Central de Recursos Contractuais

Sedes electrónicas independentes 

  • Sede Electrónica da Axencia Tributaria
  • Sede Electrónica da Fábrica Nacional de Moeda e Timbre
  • Sede Electrónica da Autoridade Independente de Responsabilidade Fiscal (AIReF)

A través da Sede Electrónica Central do Ministerio pódese coñecer e acceder á totalidade de procedementos e servizos competencia deste Departamento:

  • Consultar o buscador por materias ou por texto libre de procura.

  • Seleccionar a sede electrónica do órgano responsable da actuación administrativa.

  • Outra vía posible é consultar na Sede do Punto Acceso Xeral.

Consultas sobre a Axencia Estatal de Administración Tributaria (AEAT)

Para información ou aclaracións dirixidas á AEAT, as consultas realízanse a través do número de teléfono 901 33 55 33 (accesible tamén a través do 91 554 87 70) en horario de 9 a 19 h, ou nas oficinas da Axencia Estatal de Administración Tributaria (AEAT) acudindo a unha Administración ou Delegación da AEAT previa pedimento de cita a través dos números de teléfono 901 200 351 ou 91 290 13 40, ou da páxina web da Axencia Tributaria: https://sede.agenciatributaria.gob.es/ 

Ademais, poderá obter asistencia e información sobre débedas e recadación a través do Centro de Atención Telefónica de Recadación (REC@T) no teléfono 91 553 68 01 ou 901 200 350 de luns a venres laborables de 09:00 a 14:00 horas. Será atendido por un operador especializado na materia, e poderá realizar trámites e actuacións sobre débedas, adiamentos, embargos, pagos, así como consultar acerca de calquera documento que remitísemos desde os órganos de Recadación da AEAT.

Neste servizo de atención telefónica de Recadación, REC@T, préstanse os seguintes trámites e actuacións de asistencia e información.

  • Pago telefónico de débedas / Xeración de documentos de ingreso.

  • Solicitude de adiamento/fraccionamento de pago de débedas en vía executiva.

  • Enchemento do requirimento de datos sobre a conta bancaria de domiciliación de adiamento ou fraccionamento de pago de débedas.

  • Modificación da conta de domiciliación bancaria de solicitudes e acordos de adiamento ou fraccionamento de pago.

  • Solicitude de compensación de débedas en vía executiva con créditos tributarios.

  • Información e consulta sobre as débedas apremadas.

  • Información e consulta sobre actuacións e dilixencias de embargo de contas correntes, soldos, salarios e pensións, créditos, vehículos e devolucións tributarias, e xeración de documentos de ingreso.

Tamén ten a posibilidade de realizar de maneira telemática as seguintes xestións: pagar, aprazar e consultar na seguinte ligazón: Axencia Tributaria: Xestións: pagar, aprazar e consultar - Pagar deudas

Consultas sobre a Dirección Xeral de Tributos

O procedemento para a presentación de consultas tributarias realízase a través da seguinte ligazón: Presentación consultas tributarias.

Así mesmo, para consultar o estado de tramitación da súa solicitude, deberá utilizar o mesmo formulario xenérico anteriormente mencionado, o código de organismo especificado nas instrucións do punto 5 e mencionar o número ou código de rexistro individualizado proporcionado na iniciación deste procedimiento

Consultas sobre Auto-asina

As incidencias coa aplicación auto-asina debe comunicalas a través do formulario de contacto: Caixa de correos de contacto.

Consultas  sobre como obter a Firma Electrónica

Para obter a firma electrónica débese contactar con CERES (Certificación Española) a través da seguinte ligazón: CERES - CERES (fnmt.es) 

Así mesmo, na ligazón ao portal de Firma Electrónica, atopará ampla información respecto diso: Portal Asina - Cidadáns (firmaelectronica.gob.es) 

Consultas sobre estafas, timos ou fraudes por internet

No caso que vostede sexa vítima de calquera delito telemático debe pór unha denuncia en calquera dos dous correos:

  • Rexistro Electrónico General

  • Mi cartafol ciudadana

  • DNI Electrónico

  • Firma Electrónica

  • Certificado electrónico

Desde as sedes electrónicas pódese efectuar unha consulta ou facer calquera suxestión respecto ao contido ou os servizos que se ofrecen a través dela, utilizando, para iso, as caixas de correos de contacto que deben figuran en todas elas de forma visible.

Doutra banda, se o que quere é presentar unha suxestión ou queixa formal de carácter xeral ten ao seu dispor, en todas as sedes. a ligazón a unha aplicación que lle permitirá a formulación de queixas e suxestións por vía electrónica.