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Wednesday, 5 February 2025

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Ministry of Finance

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SIA CODE: 991960

General complaints and suggestions for the Ministry of Finance and the Secretary of State for Economy and Business Support of the Ministry of Economy, Trade and Enterprise

Complaints about the poor service provided by the public services of the Ministry of Finance (excluding the Tax Agency) and the State Secretariat for Economy and Business Support of the Ministry of Economy, Trade and Enterprise. Also submission of suggestions for the improvement of these public services.

Body responsible: General Inspection

Recipient:

  • Citizen

Submission:

  • En las oficinas de registro, por correo electrónico firmando electrónicamente la solicitud y por la aplicación informática accesible desde Internet en la URL https://serviciostelematicosext.hacienda.gob.es/IG/Ingenet2/

  • En cualquier oficina que tenga Libro de Quejas o Sugerencias

  • En cualquier Registro público

What will you need to complete the process

Identification:

  • Electronic DNI

  • Digital certificate

  • Clave PIN

Documentation:

  • Nombre: What is deemed necessary in support of your complaint or suggestion.

    Tipo: Documentación particular del interesado

    Obligatorio: No

    Intermediado: No

Forms:Sí (Ver descarga de impresos)

Notifications ---

Taxes and/or fees: No

Extra information about the procedure

Way to start: Interesado

  • Silent mode: None

Procedure stage:

  • Transfer to the competent body, opening of an informative case and resolution by means of this body prior contact, where applicable, with the interested party

Time frame for resolution: 20 Working day(s)

End via: Si

Resolving agency:

  • The Agency affected by the complaint or suggestion

Appeal:

  • It does not have any

Provision

Basic provisions

  • Real Decreto 951/2005, de 29 de julio, por el que se establece el marco general para la mejora de la calidad en la Administración General del Estado.

  • Orden EHA/3636/2005, de 11 de noviembre, por la que se crea el registro telemático del Ministerio de Economía y Hacienda

  • Instrucción de 25 DE JULIO DE 2007, de la Subsecretaría, referente a las actuaciones de mejora de la calidad de los servicios públicos en el ámbito del Ministerio de Economía y Hacienda