CODI SIA: 991697
Sol·licitud de certificats i còpies autèntiques de documents i expedients custodiats a lArxiu Central
Aconseguir certificacions o còpies autèntiques de documents i expedients que, degut al pas del temps, es trobin en arxius generals, arxius històrics o organismes similars.
Òrgan responsable: Secretaria General Tècnica
Destinatari:
-
Ciutadà
-
Empresa
Presentació:
-
Qualsevol dels registres i oficines i pels mitjans, ordinaris o telemàtics, prevists per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Recorda
- Per tal d’accedir a aquesta plataforma es fa servir un canal segur de comunicació i, com a requisit indispensable, heu de disposar de DNI electrònic o d’un certificat X509.3 reconegut, tant si es basa en suport lògic (un fitxer) com en suport físic (una targeta criptogràfica).
- S’hi accedeix mitjançant un navegador Microsoft Internet Explorer 6 o superior, Netscape 4.72, Mozilla Firefox 1.5 o superior.
- Per a qualsevol altre tipus de consulta relativa als serveis oferts per l'arxiu general: archivo.general@hacienda.gob.es
- Per a qualsevol tipus de consulta tècnica o sobre el contingut del lloc: gestion.sede@hacienda.gob.es
Ajuda a la tramitació
Formularis per a la tramitació
Identificació:
-
DNI electrònic
-
Certificat electrònic
Documentació:
-
Nom: Identificación: DNI, NIF, NIE
Tipus: Común
Emissor: Estatal
Obligatori: No
Mitjançat: Sí
-
Nom: D’acord amb allò que disposa la Llei 30/1992, de 26 de novembre; la Llei 11/2007, de 22 de juny, i la Llei 16/1985, de 25 de juny, del patrimoni històric espanyol.
Tipus: Documentación particular del interesado
Obligatori: No
Mitjançat: No
Formularis:Sí (Consultar Formularios para la tramitación)
Notificacions:
-
Publicació a efectes de notificació
Taxa i/o tarifes: No
Forma d'inici: Interesado
-
Efecte silenci: No té
Fase de tramitació:
-
Dacord amb les normes generals del procediment administratiu comú.
Termini de resolució: 30 Dia/Dies hàbil/s
Fi via: No
Òrgans de resolució:
-
Subdirecció General dInformació, Documentació i Publicacions.
Recurs:
-
Denominació del recurs: alçada. Òrgan/s davant el qual s'interposa: Sr. Secretari General Tècnic del Ministeri d'Hisenda. Termini per a interposar el recurs: 1 mes.
Més informació sobre els terminis:
-
Correo: archivo.general@hacienda.gob.es
-
Url: https://www.hacienda.gob.es/es-ES/El%20Ministerio/Paginas/Archivo/Archivo.aspx
Normatives bàsiques
-
Real Decreto 203/2021, de 30 de marzo, por el que se aprueba el Reglamento de actuación y funcionamiento del sector público por medios electrónicos.
-
Ley 58/2003, de 17 de diciembre, General Tributaria
-
Real Decreto 1708/2011, de 18 de noviembre, por el que se establece el Sistema Español de Archivos y se regula el Sistema de Archivos de la Administración General del Estado y de sus Organismos Públicos y su régimen de acceso.
-
Ley 16/1985, de 25 de junio, del Patrimonio Histórico Español. Fecha BOE: 29/6/1985. BOE nº 155
-
Real Decreto 1401/2007, de 29 de octubre, por el que se regula la composición, funcionamiento y competencias de la Comisión Superior Calificadora de Documentos Administrativos. Fecha BOE: 7/11/2007. BOE nº 267
-
Real Decreto Legislativo 1/2004, de 5 de marzo, por el se aprueba el texto refundido de la Ley del Catastro Inmobiliario. Fecha BOE: 8/3/2004. BOE nº 58
-
Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas.