Saltar al contenido principal

dimecres, 5 de febrer de 2025

Cambiar el idioma

Ministeri d'Hisenda

Sede Electrónica Central

Acceso directo al buscador
Acceso al contenido de la página

Queixes i Suggeriments

D´acord amb els articles 38.3 de la Llei 40/2015, de l'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i 11.2 b) del Reial decret 203/2021, de 30 de març, pel qual s'aprova el Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics, a través d'aquesta seu es disposa d´un enllaç per formular suggeriments i queixes.

D’acord amb el que disposa l’article 10 de l’Ordre HAP/548/2013, de 2 de abril, per la qual es creen seus electròniques en el Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques, els mitjans disponibles per presentar queixes i suggeriments en relació amb el contingut, la gestió i els serveis que s’ofereixen a les seus que es creen mitjançant aquesta Ordre, seran els següents:

Procediment de tramitació de queixes i suggeriments davant del Consell per a la Defensa del Contribuent

Quan siguin queixes i suggeriments relacionats directament o indirectament amb els procediments administratius de tipus tributari, s’hi aplicarà allò que es disposa a l’article 8 i a l’apartat 3 de la disposició final primera del Reial Decret 1676/2009, de 13 de novembre, pel qual es regula el Consell per a la Defensa del Contribuent.

Queixes i suggeriments generals davant aquest ministeri

Quan es tracti de queixes o suggeriments no relacionats directament o indirectament amb els procediments administratius de naturalesa tributària, la presentació es pot fer presencialment o per correu postal davant els registres generals i les oficines d'atenció al públic dels serveis centrals i de les oficines perifèriques del Departament, dirigides als òrgans o organismes responsables, d'acord amb el procediment que estableix l'article 15 del Reial Decret 951/2005, de 29 de juliol, pel qual s'estableix el marc general per a la millora de la qualitat a l'Administració General de l'Estat, o es pot presentar electrònicament a través del servei de queixes i suggeriments de la Inspecció General del Departament, operatiu en aquesta Seu Electrònica Central.

No es consideren mitjans per a la formulació de queixes i suggeriments els serveis d’assessorament electrònic a l’usuari per fer un ús correcte de la seu, sens perjudici de l’obligació que aquests serveis tenen de tenir cura dels problemes que plantegi la ciutadania, sempre que en tinguin.