CODI SIA: 2716766
Informe Preceptiu Oficina Nacional d'Avaluació (article 333.3 Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic)
Aquest tràmit permet sol·licitar davant aquesta Entitat l'emissió d'un informe que analitzi la sostenibilitat financera dels contractes de concessions d'obres i contractes de concessions de serveis, així com els acords de restabliment de l'equilibri econòmic que hagin d'adoptar-se en aquests tipus de contractes, de conformitat amb el que es disposa en l'article 333 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, per la qual es traslladen a l'ordenament jurídic espanyol les Directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014 i l'article 1 de l'Ordre HFP/1381/2021, de 9 de desembre, per la qual es regula l'organització i funcionament de l'Oficina Nacional d'Avaluació.
Òrgan responsable: Oficina Nacional d'Evaluacion
Destinatari:
-
Administració
Presentació:
-
Electrònic a través del formulari habilitat a aquest efecte en https://tramitesone.hacienda.gob.es
Recorda
Amb caràcter previ a la licitació pública, l’informe se sol·licitarà quan es tracti d'un contracte de concessió d'obres o de concessió de serveis subscrit per poders o entitats adjudicadores (o altres ens o organismes dependents) de l'Administració General de l'Estat, de les corporacions locals, o de les comunitats autònomes adherides a l’ONE.
Aquests contractes han de tenir les característiques descrites a les lletres a) i b) de l'article 333.3 de la LCSP.
També se sol·licitarà un informe dels acords de restabliment de l'equilibri del contracte (segons el que preveuen els articles 270.2 i 290.4 de la LCSP), si són concessions d'obres o concessions de serveis informades prèviament de conformitat amb les lletres a) i b) de l'esmentat article 333.3 de la LCSP, o suposi incorporar-hi elements que calgui informar sempre que el valor estimat del contracte sigui superior a un milió d'euros.
El procediment s'iniciarà emplenant la sol·licitud que es troba al portal de tramitació, adjuntant-hi tota la documentació necessària, d'acord amb la LCSP i l'Ordre HFP/1381/2021, de 9 de desembre, que regula l'organització i el funcionament de l'Oficina Nacional d'Avaluació.
Per a més informació sobre la presentació de la sol·licitud d'informe, consulteu la pàgina https://www.hacienda.gob.es/ca-ES/Oirescon/Paginas/one-guia.aspx.
Els informes preceptius s’evacuaran en el termini de trenta dies hàbils, comptadors des de l’entrada de la sol•licitud per via electrònica. Si l’ONE hagués requerit documentació addicional, des del dia que hagués entrat la documentació completa.
Ajuda a la tramitació
Formularis per a la tramitació
Identificació:
-
DNI electrònic
-
Certificat electrònic
-
Clave PIN
Documentació:
-
Nom: Memòria explicativa de l'objecte del projecte de contractació
Tipus: Documentación particular del interesado
Obligatori: No
Mitjançat: No
-
Nom: Estudi de viabilitat o, si escau, estudi de viabilitat economicofinancera incorporat a l'expedient de conformitat amb els articles 247 i 285 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre. En aquest estudi, s'hi inclourà l'anàlisi de la demanda i altres elements de sostenibilitat del projecte.
Tipus: Documentación particular del interesado
Obligatori: No
Mitjançat: No
-
Nom: Fulls de càlcul en format reutilitzable emprats en la informació economicofinancera incorporada a l'estudi de viabilitat o a l’anàlisi economicofinancera de l'expedient
Tipus: Documentación particular del interesado
Obligatori: No
Mitjançat: No
-
Nom: Proposta de plecs de clàusules administratives i prescripcions tècniques
Tipus: Documentación particular del interesado
Obligatori: No
Mitjançat: No
-
Nom: Informe del servei jurídic dels plecs de clàusules administratives particulars
Tipus: Documentación particular del interesado
Obligatori: No
Mitjançat: No
-
Nom: Informes del Ministeri d'Hisenda i Funció Pública i del Comitè Tècnic de Comptes Nacionals, en els supòsits que estableix l'article 324.6 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, quan sigui preceptiu.
Tipus: Documentación particular del interesado
Obligatori: No
Mitjançat: No
-
Nom: Informe del Comitè Superior de Preus de Contractes de l'Estat o òrgan autonòmic equivalent, d'acord amb el que preveu l'article 9 del Reial Decret 55/2017, de 3 de febrer, quan sigui necessari per subscriure el contracte.
Tipus: Documentación particular del interesado
Obligatori: No
Mitjançat: No
-
Nom: Contracte objecte de modificació, plec de clàusules administratives i prescripcions tècniques i informe del servei jurídic.
Tipus: Documentación particular del interesado
Obligatori: No
Mitjançat: No
-
Nom: Pla economicofinancer de la concessió.
Tipus: Documentación particular del interesado
Obligatori: No
Mitjançat: No
-
Nom: Proposta de modificació del contracte, acompanyada d'una memòria explicativa de les causes que la motiven de conformitat amb la Llei 9/2017, de 8 de novembre, i l'informe del servei jurídic corresponent.
Tipus: Documentación particular del interesado
Obligatori: No
Mitjançat: No
-
Nom: Proposta de restabliment econòmic, en la qual s'analitzin les repercussions en el contracte en vigor pel que fa a la distribució de riscos, el seu impacte fiscal i la seva viabilitat comercial i financera.
Tipus: Documentación particular del interesado
Obligatori: No
Mitjançat: No
-
Nom: Ofici de sol·licitud signada pel sol·licitant de l'informe d'acord amb l'article 8 de l'Ordre HFP/1381/2021, de 9 de desembre, per la qual es regula l'organització i el funcionament de l'Oficina Nacional d'Avaluació
Tipus: Documentación particular del interesado
Obligatori: No
Mitjançat: No
-
Nom: En cas de sol·licituds d'informe subscrites per persones diferents de les esmentades en l'article 8 de l'Ordre HFP/1381/2021, de 9 de desembre, per la qual es regula l'organització i el funcionament de l'Oficina Nacional d'Avaluació, s’ha de presentar acreditació d'aquesta representació.
Tipus: Documentación particular del interesado
Obligatori: No
Mitjançat: No
-
Nom: En cas que no estigui inclosa en els documents anteriors, documentació referida als aspectes següents: 1. Anàlisi de sensibilitat i de riscos. 2. Viabilitat comercial i financera del projecte
Tipus: Documentación particular del interesado
Obligatori: No
Mitjançat: No
-
Nom: Projecte o avantprojecte objecte del contracte de concessió.
Tipus: Documentación particular del interesado
Obligatori: No
Mitjançat: No
Formularis:Sí (Consultar Formularios para la tramitación)
Notificacions:
-
Accedint a la Seu electrònica
Taxa i/o tarifes: No
Forma d'inici: Interesado
-
Efecte silenci: Segons la normativa aplicable
Fase de tramitació:
-
Pendent d'admissió: Revisió
-
Requeriment
-
Enviat a informe
-
Proposta d'Informe
-
Ple
-
Informat
-
Notificat i Publicat
-
Seguiment
-
Finalitzat
Termini de resolució: 30 Dia/Dies hàbil/s
Fi via: No
Òrgans de resolució:
-
Ple de l'Oficina Nacional d'Avaluació
Recurs:
-
No procedeix
Normatives bàsiques
-
ORDEN Orden HFP/1381/2021, de 9 de diciembre, por la que se regula la organización y funcionamiento de la Oficina Nacional de Evaluación
-
LEY Ley 9/2017, de 8 de noviembre, de Contratos del Sector Público, por la que se transponen al ordenamiento jurídico español las Directivas del Parlamento Europeo y del Consejo 2014/23/UE y 2014/24/UE, de 26 de febrero de 2014.
-
REAL DECRETO Real Decreto 203/2021, de 30 de marzo, por el que se aprueba el Reglamento de actuación y funcionamiento del sector público por medios electrónicos.