Saltar al contenido principal

Dimecres, 2 de juliol de 2025

Cambiar el idioma

Ministeri d'Hisenda

Sede Electrónica Central

Acceso directo al buscador
Acceso al contenido de la página

CODI SIA: 2716766

Informe Preceptiu Oficina Nacional d'Avaluació (article 333.3 Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic)

Aquest tràmit permet sol·licitar davant aquesta Entitat l'emissió d'un informe que analitzi la sostenibilitat financera dels contractes de concessions d'obres i contractes de concessions de serveis, així com els acords de restabliment de l'equilibri econòmic que hagin d'adoptar-se en aquests tipus de contractes, de conformitat amb el que es disposa en l'article 333 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, per la qual es traslladen a l'ordenament jurídic espanyol les Directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014 i l'article 1 de l'Ordre HFP/1381/2021, de 9 de desembre, per la qual es regula l'organització i funcionament de l'Oficina Nacional d'Avaluació.

Òrgan responsable: Oficina Nacional d'Evaluacion

Destinatari:

  • Administració

Presentació:

  • Electrònic a través del formulari habilitat a aquest efecte en https://tramitesone.hacienda.gob.es

Què necessites per a la tramitació

Identificació:

  • DNI electrònic

  • Certificat electrònic

  • Clave PIN

Documentació:

  • Nom: Memòria explicativa de l'objecte del projecte de contractació

    Tipus: Documentación particular del interesado

    Obligatori: No

    Mitjançat: No

  • Nom: Estudi de viabilitat o, si escau, estudi de viabilitat economicofinancera incorporat a l'expedient de conformitat amb els articles 247 i 285 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre. En aquest estudi, s'hi inclourà l'anàlisi de la demanda i altres elements de sostenibilitat del projecte.

    Tipus: Documentación particular del interesado

    Obligatori: No

    Mitjançat: No

  • Nom: Fulls de càlcul en format reutilitzable emprats en la informació economicofinancera incorporada a l'estudi de viabilitat o a l’anàlisi economicofinancera de l'expedient

    Tipus: Documentación particular del interesado

    Obligatori: No

    Mitjançat: No

  • Nom: Proposta de plecs de clàusules administratives i prescripcions tècniques

    Tipus: Documentación particular del interesado

    Obligatori: No

    Mitjançat: No

  • Nom: Informe del servei jurídic dels plecs de clàusules administratives particulars

    Tipus: Documentación particular del interesado

    Obligatori: No

    Mitjançat: No

  • Nom: Informes del Ministeri d'Hisenda i Funció Pública i del Comitè Tècnic de Comptes Nacionals, en els supòsits que estableix l'article 324.6 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, quan sigui preceptiu.

    Tipus: Documentación particular del interesado

    Obligatori: No

    Mitjançat: No

  • Nom: Informe del Comitè Superior de Preus de Contractes de l'Estat o òrgan autonòmic equivalent, d'acord amb el que preveu l'article 9 del Reial Decret 55/2017, de 3 de febrer, quan sigui necessari per subscriure el contracte.

    Tipus: Documentación particular del interesado

    Obligatori: No

    Mitjançat: No

  • Nom: Contracte objecte de modificació, plec de clàusules administratives i prescripcions tècniques i informe del servei jurídic.

    Tipus: Documentación particular del interesado

    Obligatori: No

    Mitjançat: No

  • Nom: Pla economicofinancer de la concessió.

    Tipus: Documentación particular del interesado

    Obligatori: No

    Mitjançat: No

  • Nom: Proposta de modificació del contracte, acompanyada d'una memòria explicativa de les causes que la motiven de conformitat amb la Llei 9/2017, de 8 de novembre, i l'informe del servei jurídic corresponent.

    Tipus: Documentación particular del interesado

    Obligatori: No

    Mitjançat: No

  • Nom: Proposta de restabliment econòmic, en la qual s'analitzin les repercussions en el contracte en vigor pel que fa a la distribució de riscos, el seu impacte fiscal i la seva viabilitat comercial i financera.

    Tipus: Documentación particular del interesado

    Obligatori: No

    Mitjançat: No

  • Nom: Ofici de sol·licitud signada pel sol·licitant de l'informe d'acord amb l'article 8 de l'Ordre HFP/1381/2021, de 9 de desembre, per la qual es regula l'organització i el funcionament de l'Oficina Nacional d'Avaluació

    Tipus: Documentación particular del interesado

    Obligatori: No

    Mitjançat: No

  • Nom: En cas de sol·licituds d'informe subscrites per persones diferents de les esmentades en l'article 8 de l'Ordre HFP/1381/2021, de 9 de desembre, per la qual es regula l'organització i el funcionament de l'Oficina Nacional d'Avaluació, s’ha de presentar acreditació d'aquesta representació.

    Tipus: Documentación particular del interesado

    Obligatori: No

    Mitjançat: No

  • Nom: En cas que no estigui inclosa en els documents anteriors, documentació referida als aspectes següents: 1. Anàlisi de sensibilitat i de riscos. 2. Viabilitat comercial i financera del projecte

    Tipus: Documentación particular del interesado

    Obligatori: No

    Mitjançat: No

  • Nom: Projecte o avantprojecte objecte del contracte de concessió.

    Tipus: Documentación particular del interesado

    Obligatori: No

    Mitjançat: No

Formularis:Sí (Consultar Formularios para la tramitación)

Notificacions:

  • Accedint a la Seu electrònica

Taxa i/o tarifes: No

Més informació sobre el tràmit

Forma d'inici: Interesado

  • Efecte silenci: Segons la normativa aplicable

Fase de tramitació:

  • Pendent d'admissió: Revisió

  • Requeriment

  • Enviat a informe

  • Proposta d'Informe

  • Ple

  • Informat

  • Notificat i Publicat

  • Seguiment

  • Finalitzat

Termini de resolució: 30 Dia/Dies hàbil/s

Fi via: No

Òrgans de resolució:

  • Ple de l'Oficina Nacional d'Avaluació

Recurs:

  • No procedeix

Normatives bàsiques

  • ORDEN Orden HFP/1381/2021, de 9 de diciembre, por la que se regula la organización y funcionamiento de la Oficina Nacional de Evaluación

  • LEY Ley 9/2017, de 8 de noviembre, de Contratos del Sector Público, por la que se transponen al ordenamiento jurídico español las Directivas del Parlamento Europeo y del Consejo 2014/23/UE y 2014/24/UE, de 26 de febrero de 2014.

  • REAL DECRETO Real Decreto 203/2021, de 30 de marzo, por el que se aprueba el Reglamento de actuación y funcionamiento del sector público por medios electrónicos.

Recorda

Amb caràcter previ a la licitació pública, l’informe se sol·licitarà quan es tracti d'un contracte de concessió d'obres o de concessió de serveis subscrit per poders o entitats adjudicadores (o altres ens o organismes dependents) de l'Administració General de l'Estat, de les corporacions locals, o de les comunitats autònomes adherides a l’ONE.

Aquests contractes han de tenir les característiques descrites a les lletres a) i b) de l'article 333.3 de la LCSP.

També se sol·licitarà un informe dels acords de restabliment de l'equilibri del contracte (segons el que preveuen els articles 270.2 i 290.4 de la LCSP), si són concessions d'obres o concessions de serveis informades prèviament de conformitat amb les lletres a) i b) de l'esmentat article 333.3 de la LCSP, o suposi incorporar-hi elements que calgui informar sempre que el valor estimat del contracte sigui superior a un milió d'euros.

El procediment s'iniciarà emplenant la sol·licitud que es troba al portal de tramitació, adjuntant-hi tota la documentació necessària, d'acord amb la LCSP i l'Ordre HFP/1381/2021, de 9 de desembre, que regula l'organització i el funcionament de l'Oficina Nacional d'Avaluació.

Per a més informació sobre la presentació de la sol·licitud d'informe, consulteu la pàgina https://www.hacienda.gob.es/ca-ES/Oirescon/Paginas/one-guia.aspx.

Els informes preceptius s’evacuaran en el termini de trenta dies hàbils, comptadors des de l’entrada de la sol•licitud per via electrònica. Si l’ONE hagués requerit documentació addicional, des del dia que hagués entrat la documentació completa.