Normativa reguladora de la Seu
Creació de la seu electrònica
El Reial decret 203/2021, de 30 de març, pel qual s'aprova el Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics, estableix que la seu electrònica o seu electrònica associada disposaràn, d´entre els continguts mínims indicats a l'article 11.1, la identificació de l'acte o norma de la seva creació, directament o mitjançant un enllaç a la publicació en el butlletí oficial corresponent, tal i com estableix l'apartat b) de l´article esmentat.
Els punts 1 i 2 de l'article 10 del Reial decret esmentat estableixen que la seu electrònica associada tindrà la consideració de seu electrònica a tots els efectes. Els actes o resolucións que les creïn o les suprimeixin es publicaran en els butlletins oficials de l´administració pública titular.
La disposició addicional sisena del Reial decret 203/2021 esmentat estableix que les seus electròniques existents a la data d’entrada en vigor de la norma passen a tenir la condició de seus electròniques associades a la seu electrònica de l'Administració General de l'Estat, que és la seu del punt d'accés general electrònic (Page). Les subseus electròniques també passaran a tenir la condició de seus electròniques associades. A més, les seus electròniques dels organismes públics o entitats de dret públic vinculats o dependents existents a la data d'entrada en vigor del reial decret mantenen la seva condició de seu electrònica, i les subseus passaran a la de seus electròniques associades.
- Corrección de errores de la Orden HAC/1223/2024, de 25 de octubre, por la que se actualizan las sedes electrónicas del Ministerio de Hacienda.
- Ordr HAC/1223/2024, de 25 d'octubre, per la qual s'actualitzen les seus electròniques del Ministeri d'Hisenda.
- Ordre HAP/548/2013, de 2 d'abril, per la qual es creen i regulen seus electròniques en el Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques.
- Instruments d'adhesió a la seu electrònica central del Parc Mòbil, Institut d'Estudis Fiscals, Societat Estatal de participacions Industrials, Consorci de Ciutat de Toledo, Consorci de Ciutat de Conca, Consorci de Ciutat de Santiago.
Política de seguretat de la informació del Ministeri (PSI)
Perquè la ciutadania realitzi els tràmits administratius corresponents, l'administració electrònica ha de ser de confiança . Per a això, el Reial decret 311/2022, de 3 de mayo, pel qual es regula l'Esquema Nacional de Seguretat en l'àmbit de l'administració electrònica, determinat per l'article 156 de la Llei 40/2015, de l'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, persegueix fonamentar la confiança en què els sistemes d'informació prestaran els serveis i custodiaran la informació d'acord amb les seves especificacions funcionals, sense interrupcions o modificacions fora de control, i sense que persones no autoritzades puguin conèixer-la.
La política de seguretat de la informació constitueix el marc referencial orientat a facilitar la definició, gestió, administració i implementació dels mecanismes i procediments de seguretat establerts pel Reial decret 311/2022, de 3 de mayo.
Mitjançant l'Ordre HFP/873/2021, de 29 de julio, es va aprovar la política de seguretat de la informació en l'àmbit de l'administració digital del Ministeri d'Hisenda i Funció Pública.
Informació sobre el Registre de la Seu
El Ministeri d'Hisenda utilitza el Registre Electrònic General de l'Administració General de l'Estat (REG-AGE), que permet la recepció i remissió de sol·licituds, escrits i comunicacions relatius al seu àmbit, de conformitat amb el previst en Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques i la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.
Conforme a l'art. 37 els organismes públics i entitats de dret públic vinculats o dependents de cada Administració podran disposar del seu propi registre electrònic plenament interoperable i interconnectat amb el Registre Electrònic General de l'Administració a la qual estiguin vinculats o de la qual depenguin.
En el Ministeri d'Hisenda existeixen altres Registres Electrònics titularitat dels seus Organismes Públics, com el de l'AEAT o el de l’FNMT.
Consulta de seients registrals:
Des del servei electrònic de registre accessible des de la seu electrònica del Punt d'Accés General, l'interessat podrà consultar els seus seients registrals realitzats en el REG-AGE mitjançant l'accés a Carpeta ciutadana, que contindrà, almenys:
-
L'estat de les presentacions.
-
El rebut dels seients registrals
-
Els documents adjunts corresponents al seient registral.