Informazioa
Ordezkaritzarako eta ahalordetzeetarako baimenak
Hau arautzen duen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 5. artikuluan, xedatutakoaren arabera, jarduteko gaitasuna duten interesdunek ordezkari bidez jardun ahal izango dute, eta ordezkari horrekin egingo dira administrazio-jarduerak, interesdunak berariaz kontrakorik adierazten ez badu.
Era berean, jarduteko gaitasuna duten pertsona fisikoek eta pertsona juridikoek, beren estatutuetan aurreikusita badago, beste batzuen ordezkari gisa jardun ahal izango dute administrazio publikoen aurrean.
Sektore publikoak bitarteko elektronikoen bidez jarduteko eta funtzionatzeko Erregelamendua onartzen duen martxoaren 30eko 203/2021 Errege Dekretuaren 32. artikuluaren, arabera, hauek dira ordezkaritza hori egiaztatzeko bitartekoak, besteak beste:
- Apud acta ahalordetzearen bidez, erregistro-gaietan laguntzeko bulegoetan agertuz edo dagokion egoitza elektronikoan edo lotutako egoitza elektronikoan agertuz.
- Administrazio publiko eskudunaren ahalordetzeen erregistro elektronikoan edo ahalordetzeen erregistro partikularretan inskribatuta dagoela egiaztatuz.
- Ordezkariaren ziurtagiri elektroniko kualifikatu baten bidez.
- Agiri publiko baten bidez, jatorriz notario-artxibo bat edo merkataritza-erregistro batean egindako inskripzio bat dena.
Estatuko Administrazio Orokorrak, autonomia erkidegoek eta toki erakundeek ahalordetzeen erregistro elektroniko orokor bat izango dute, eta bertan inskribatu beharko dira, gutxienez, administrazio-prozedura batean interesdun denak ordezkari baten alde apud acta, aurrez aurre edo elektronikoki emandako izaera orokorreko ahalordeak, administrazio publikoen aurrean haien izenean jarduteko. Ahalordearen askiespena ere jaso beharko da.
Estatu-mailan, erregistro hori Estatuko Administrazio Orokorraren Ahalordetzeen Erregistro Elektronikoa (REA) izango da. Ahalordetze baten inskripzioa pertsona ahalorde-emaile batek nahiz ahalordedun batek egin dezakete, pertsona fisikoak nahiz juridikoak izan. Azken kasu horretan, behartuta daude elektronikoki agertzera, ordezkariaren ziurtagiri elektronikoaren bidez.
REA-AGEn inskriba daitezkeen hiru ahalordetze-mota daude:
- A mota: ahalordetze orokorra edozein Administrazio Publikoren aurrean edozein administrazio-jarduketa egiteko.
- B mota: ahalordetze orokorra administrazio batentzat eta haren erakunde publikoentzat edo erakunde publiko edo entitate baten aurrean.
- C mota: izapide jakin batzuetarako ahalordetzea.
Informazio gehiago:
Egoitza Irispide Puntu Orokorra - Ahalordetzeen Erregistro Elektronikoa (AEE)
Idazkariordetzaren 2015eko abenduaren 28ko Ebazpenarenbidez atxiki zitzaion Ministerioa Ahalordetzeen Erregistro Elektronikoari, eta bitarteko elektronikoen bidezko izapideen eta jarduketen katalogoan sartu zen, zeinetarako baliozkoa izango baita erregistro horretan sartutako ordezkaritza.
Identifikazioa eta sinadura elektronikoa
Herri Administrazioek onartzen dituzte identifikazio- eta sinadura-sistemak dira Herri Administrazioen Administrazio Prozedura Erkideari buruzko urriaren 1eko 39/2015 Legearen 9. eta 10. artikuluetan jasotakoak.
Halaber, lege horren 12.2 artikuluak eta 203/2021 Errege Dekretuaren 30. artikuluak (Sektore Publikoaren Jarduketa eta Funtzionamendurako Erregelamendua bitarteko elektronikoen bidez onartzen duena) interesdunen identifikazioa edo sinadura elektronikoa jasotzen dute, gaitutako funtzionario publikoen bidez. Informazio gehiago Gaitutako Funtzionarioen Erregistroan
Eskainitako identifikazio-ziurtagiriei eta sinadura elektronikoko ziurtagiriei buruzko informazioa jasotzeko, kontsultatu Diruaren eta Zerga Zigiluaren Fabrika Nazionalaren (FNMT) Espainiako Ziurtagiria (CERES). Komunikazio-sare irekien bidez, herritarren, enpresen edo beste erakunde batzuen eta administrazio publikoen arteko komunikazioen konfidentzialtasuna egiaztatzeko eta bermatzeko aukera ematen duen ziurtapeneko erakunde publiko bat.
Ministerio honen Egoitza Elektroniko Zentralaren ziurtagiriaren baliozkotasuna zuzenean eta doan egiaztatu ahalko da VALIDe plataformaren bidez.
Ministerio honen sinadura elektronikoa sortzen da Administrazio Publikoetako Estatu Idazkaritzaren 2012ko azaroaren 29ko Ebazpen bidez argitaratutako Akordioan onartutako Estatuko Administrazio Orokorreko Sinadura Politikan xedatutakoaren arabera.
Pendiente contenido.
Erregistro Elektronikoa
Ogasun Ministerioak Estatuko Administrazio Orokorraren Erregistro Elektroniko Orokorra (REG-AGE) erabiltzen du, eta haren eremuko eskaerak, idatziak eta komunikazioak jasotzeko eta bidaltzeko aukera ematen du, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legean eta Sektore Publikoaren Araubide Juridikoari buruzko urriaren 1eko 40/2015 Legean aurreikusitakoarekin bat etorriz.
37. artikuluaren arabera, administrazio bakoitzari lotutako edo haren mendeko organismo publikoek eta zuzenbide publikoko entitateek beren erregistro elektronikoa eduki ahalko dute, guztiz elkarreragingarria eta interkonektatua lotuta dauden edo gainetik duten administrazioaren erregistro elektroniko orokorrarekin. Ogasun Ministerioan beste erregistro elektroniko batzuk daude, bere erakunde publikoen titulartasunekoak, hala nola AEATrena edo FNMTrena.
Erregistro-idazpenak kontsultatzea:
Sarbide Puntu Nagusiaren egoitza elektronikotik irisgarria den erregistro-zerbitzu elektronikotik, interesdunak REG-AGEn egindako erregistro-idazpenak kontsultatu ahal izango ditu Herritarraren Karpetarako sarbidearen bidez. Honako hauek jasoko ditu, gutxienez:
-
Aurkezpenen egoera.
-
Erregistro-idazpenen ordainagiria
-
Erregistro-idazpenari dagozkion dokumentu erantsiak.
Erregistro Elektronikoari buruzko araudia:
203/2021 Errege Dekretuak, martxoaren 30ekoak, Sektore Publikoaren Jarduketa eta Funtzionamendurako Erregelamendua bitarteko elektronikoen bidez onartzen duenak, egoitza elektronikoaren bidez sartzen den Erregistroaren araudia jasotzen du 11 e) artikuluan, interesdunen eskura jarri beharreko gutxieneko eduki gisa.
Aipatutako errege-dekretuaren 38. artikuluak Estatuko Administrazio Orokorraren Erregistro Elektroniko Zentrala arautzen du, eta Erregistro horren izaera eta funtzionamendua ezartzen ditu, Estatuko Administrazio Orokorraren edozein administrazio-organotan aurkezten edo jasotzen den dokumentu ororen idazpena egiteko funtzioa betez.
Bestalde, abenduaren 9ko PCM/1382/2021 Aginduak, Estatuko Administrazio Orokorraren esparruan Erregistro Elektroniko Orokorra arautzen duenak, REG-AGEren funtzionamendurako betekizunak eta baldintzak ditu xede.
REG-AGEk honako hauek onartuko ditu:
-
Erregistroa sortzeko arauan xedatutakoaren arabera zehazten diren zerbitzu, prozedura eta izapideei dagozkien dokumentu elektroniko normalizatuak, aurrez ezarritako formatuen arabera beteak. Ogasun Ministerioan formulario normalizatuak daude, besteak beste, errekurtsoak eta erreklamazioak, kexak eta iradokizunak eta baliabide ekonomiko-administratiboak bideratzeko.
-
Aurreko paragrafoan aipatutakoez bestelako edozein eskaera, idatzi edo komunikazio, edozein herri-administraziori zuzendua.
Urriaren 1eko 39/2015 Legearen 16.8 artikuluaren arabera, ez dira erregistroan aurkeztutzat joko araubide berezian beste aurkezpen-moduren bat ezartzen duten dokumentuak eta informazioa. Kasu horietan, prozedura izapidetzeko eskumena duen administrazio-organoak horren berri emango dio interesdunari, eta aplikatzekoa den legeria espezifikoak eskatutako betekizunen berri emango dio.
AGEren Erregistro Elektroniko Orokorra
Egun baliogabeen egutegia
Egutegi ofiziala
Herri Administrazioetako Administrazio Prozedura Erkideari buruzko urriaren 1eko 39/2015 Legeak dio, bere 30.7. artikuluan, Estatuko Administrazio Orokorrak, lan egutegi ofizialari jarraiki, dagokion esparruan, jaiegunetako egutegia finkatuko duela, epeak zenbatzeko ondorioetarako. Bestalde, nobedade gisa, aipatutako Legeak, bere 30.2. artikuluan, larunbatak epeak zenbateko kontuan hartzeko egunetatik atera ditu.
Aipatutako artikuluetan ezarritakoa betetzeko, Funtzio Publikoaren Estatu Idazkaritzaren 2024ko abenduaren 16ko Ebazpenak 2025rako egun baliogabeen egutegia ezarri zuen, eta Sarbide Orokorreko Gunean egutegi-formatuan deskarga dezakezu hura inprimatzeko.
AGEko egun baliogabeen egutegia, aurreko urteetakoak:
Data eta ordu ofiziala
Urriaren 1eko 39/2015 Legeko 31.2. artikuluak, Herri Administrazioetako Administrazio Prozedura Erkideari buruzkoa, adierazten du Administrazio edo Erakunde bakoitzaren erregistro elektronikoa, epeak zenbatzeko ondorioetarako, araupetuko dela sarrerako egoitza elektronikoaren data eta ordu ofizialaren arabera, eta horrek bere osotasuna bermatzeko beharrezko segurtasun neurriak eduki beharko dituela eta baita eskuragarri eta ikusgarri izan ere.
Halaber, 203/2021 Errege Dekretuak, martxoaren 30ekoak, 11.1 f) artikuluan xedatzen du egoitza elektronikoetan adieraziko direla data eta ordu ofizialak, aurreko paragrafoan aurreikusitako ondorioetarako.
Azkenik, urtarrilaren 8ko 4/2010 Errege Dekretuaren 15.2. artikuluak, Administrazio Elektronikoaren esparruan Elkarreragingarritasunaren Eskema Nazionala araupetzen duena, adierazten du data eta ordua Armadako Errege Erakunde eta Behatokiarekin (aurrerantzean ROA) sinkronizatuko direla, urriaren 23ko 1308/1992 Errege Dekretuan ordu legalari buruz adierazitakoari jarraiki.
Xedapen hauek betez, Egoitza Elektroniko Nagusi honen data eta ordu ofiziala eskainiko dira, eta ikusgai eta etengabe eguneratuta jarriko dira web gune honen goiburuan. ROA kontsultatzerakoan akatsaren bat gertatuz gero, erlojuak web gune honen zerbitzariaren ordua adieraziko du, ROA berriz kontsultatu arte.
Jakinarazpen elektronikoak
Ebazpen eta administrazio-egintzen jakinarazpenak Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 40. artikulutik 46. artikulura bitartean arautzen dira.
-
Jakinarazpenak, ahal dela, bitarteko elektronikoen bidez egingo dira.
-
Hala ere, pertsona fisikoek noiznahi aukeratu ahal izango dute beren eskubide eta betebeharrak gauzatzeko administrazio publikoekin komunikatzen diren bitarteko elektronikoen bidez edo ez, non eta ez dauden beharturik administrazio publikoekin bitarteko elektronikoen bidez harremanak izatera.
-
Administrazio-prozedura baten edozein izapide egiteko, administrazio publikoekin harremana bitarteko elektronikoz izatera behartuta egongo dira, legearen 14. artikuluko 2. puntuan zehazten den moduan, besteak beste, pertsona juridikoak, nortasun juridikorik gabeko erakundeak edo administrazio publikoetako enplegatuak.
-
Araudiaren arabera, Administrazioek erabaki ahalko dute jakinarazpenak elektronikoki burutzeko derrigortasuna prozedura jakinetan eta zenbait pertsona fisikoren kolektiboen kasuan, baldin eta beren gaitasun ekonomikoa, teknikoa, jarduera profesionala edo bestelako arrazoiak direla eta egiaztatu egin bada beharrezko baliabide elektronikoak eskura eta erabilgarri dituztela.
Halaber, gailu elektroniko eta/edo helbide elektroniko bat eman ahalko da informazio-helburuetarako soilik bidaliko diren abisuak jasotzeko.
39/2015 Legeak, urriaren 1ekoak, bitarteko elektronikoen bidezko jakinarazpenetarako aurreikusitako sistemak dira Administrazio edo Erakunde jardulearen egoitza elektronikoko agerraldia, gaitutako helbide elektroniko bakarra (DEHú) edo aurreko biak, Administrazio edo Erakunde bakoitzak erabakitzen duenaren arabera.
Halaber, jakinarazpenetan sartu ahalko da Administrazioaren Sarbide Puntu Nagusi Elektronikotik, sarbide-atari moduan erabiliko dena. Era berean, jakinarazpenak Nire Herritarren Karpetaren bidez kontsultatu ahal izango dituzte.
Paperean egiten diren jakinarazpen guztiak interesdunaren eskura jarri beharko dira diharduen administrazioaren edo organismoaren egoitza elektronikoan, edukia nahi duenean ikus dezan. Egoitza elektronikoan jakinarazpenaren edukira sartzeko unean, gainerako jakinarazpenak bitarteko elektronikoen bidez egiteko aukera eskainiko da, hala nahi izanez gero.
Dokumentu elektronikoen egiaztapena
Martxoaren 30eko 203/2021 Errege Dekretuaren 21. artikuluak, zeinak onartzen baitu sektore publikoaren jarduketa eta funtzionamendurako erregelamendua bitarteko elektronikoen bidez, ezartzen du ezen, urriaren 1eko 40/2015 Legearen 42.b) artikuluan aurreikusitakoari jarraituz, administrazio publikoek dokumentuak egiaztatzeko kode seguruko sistemak erabili ahalko dituztela jarduketa automatizatuetan, eta baimena eman beharko dela, kasu guztietan, dagokion egoitza elektronikoaren bidezko egiaztapenari lotutako prozedura bat egiteko.
203/2021 Errege Dekretu beraren 11.2.f) artikuluak adierazten du egoitza elektronikoetan zerbitzu bat egongo dela egiaztatzeko egoitza elektronikoaren esparruko organo, organismo publiko edo zuzenbide publikoko entitateek jaulkitako dokumentuen egiazkotasuna eta osotasuna, baldin eta urriaren 1eko 40/2015 Legearen araberako sinadura-sistemetako edozeinen bidez sinatu badira eta egiaztatze-kode seguru bat sortu bazaie.
Beraz, EKSak egiaztatzeko sistema duten zentro eta erakundeek eskura izan beharko dute beren egoitzetatik.
Ogasun Ministerioak dokumentu elektronikoak egiaztatzeko hainbat sistema ditu, egiaztapen kode seguruak baliatuta. Dokumentua egin duen organoaren arabera, dokumentu hori egiaztatzeko aukera ematen duen egiaztapen sistema erabili beharko da.
Sistema hauek ahalbidetzen dute organo administratibo batek biltegiratutako dokumentu bat atzitzea, dokumentu elektroniko bat deskargatzea eta dokumentu elektronikoen osotasuna eta autentikotasuna bermatzea dokumentu horiek jatorrizko dokumentuarekin alderatzeari esker.
Egoitza Elektroniko Nagusiak berariazko atal hau du Ministerioaren EKSen egiaztapen-sistema guztiei buruzko informazioa emateko eta haietarako sarbidea emateko, Ministerioaren egoitza integratzailea eta Sailaren prozedura eta zerbitzu guztietarako sarbidea izateko funtzioaren arabera.
Jarraian adierazi dira Ministerio honek erabilgarri dituen egiaztapen sistemak:
-
Zona Franca Vigo Partzuergoa: Partzuergoak EKSarekin elektronikoki sinatutako dokumentuak Estatuko Sinadura-zorro Orokorrean baliozkotzen dira.
-
Estatuko Ondarearen Zuzendaritza Nagusia (Kontratazio Plataforma): Sektore Publikoko Kontratazio Plataformak lizitazio elektronikoko prozesuen eremuan sortutako dokumentu elektronikoak egiaztatzeko aukera ematen du (eskaintzak bitarteko elektronikoen bidez igortzea).
-
Kontratazioa Arrazionalizatzeko eta Zentralizatzeko Zuzendaritza Nagusia- Conecta Centralización: Estatuko kontratazio zentralizatuko sistemaren esparru-akordioetan oinarritutako kontratuen kudeaketaren esparruan, Oinarrizko aplikazioak sortutako dokumentu elektronikoak egiaztatzeko aukera ematen du.
-
Azterlan Fiskalen Institutua: EKSa duten dokumentuak Prestakuntza Kudeatzeko aplikazio batean sortzen dira (diplomak eta ikasleen eta irakasleen ziurtagiriak), eta IEFren atariko karpeta batean gordetzen dira. EKSak ausaz sortzen dira, bakarrak direla bermatzen da eta dokumentuarekin datu-base baten bidez erlazionatzen dira. Webguneak, EKSa sartzean, dokumentua ikusteko aukera ematen duen orri bat du: https://www.ief.es/validarDocumento/validarDocumento.vbhtml
-
PAGren egoitza elektronikoa: Egiaztapen Kode Seguruak (EKS) bermatzen du, Sarbide Puntu Nagusiaren egoitza elektronikoan erkatuz, dokumentuaren osotasuna (Sektore Publikoaren Araubide Juridikoaren urriaren 1eko 40/2015 Legearen 42. artikulua). Atal honetan Administrazio Publikoak Egiaztapen Kode Seguruaren bidez emandako dokumentuak berreskuratu ahal izango dituzu. Hemen, Herritarren Karpetan, Zerga Agentzian eta administrazio publikoetako beste erakunde batzuetan sortutako dokumentuak alderatu eta kontsultatu ahal izango dituzu, EKSak dokumentuak alderatzeari buruzko informazio gehiago atalean.
-
Ikuskaritza Nagusia: Kexa eta Iradokizunen aplikazioak aukera ematen du GEISERek sortutako erregistro elektronikoaren frogagiria deskargatzeko, eta dokumentu elektronikoa https://sede.administracionespublicas.gob.es/valida helbidean baliozkotu daiteke
-
Zerga Agentzia: EKSaren gaiari buruzko oinarrizko informazioa eta Zerga Administrazioko Estatu Agentziaren Lehendakaritzaren 2011ko otsailaren 4ko Ebazpenean jasotzen da; ebazpen hori egiaztapen-kode seguruaren erabilerari buruzkoa da, eta organismoaren zigilu elektronikoak sortzen ditu. Funtsean, EKSak ausaz sortzen dira, bakarrak direla bermatzen da eta Katalogoaren aurka alderatzen dira, eta horren aldaezintasuna bermatzen da. Zerga Agentzian, Egoitzan egiten dugu erkaketa, eta, gainera, Web Service bat dugu, erkatzeko aukera ematen duena (haren EKSak emandako dokumentua itzultzen du).