Urriaren 1eko 40/2015 Legearen 38. artikuluan aurreikusitakoaren arabera, herritarrek telekomunikazio-sareen bidez erabil dezaketen helbide elektronikoa da egoitza elektronikoa. Egoitza elektroniko horren bidez, Administrazio Publikoaren identifikazioa eta, hala badagokio, pertsona interesdunen identifikazioa edo sinadura elektronikoa eskatzen duten prozedurei edo zerbitzuei buruzko jarduera eta izapide guztiak egingo dira. Horrela, ministerioak Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legeak ezarritako baldintzak betetzen ditu.
Ohiko galderak
Ministerioarekin Internet bidez harremanetan jartzen diren herritarrei, enpresei eta beste administrazio edo erakunde publikoei.
Administrazio-prozedura bat has dezakezu, zure espedienteen egoera kontsultatu, jakinarazpen elektronikoak jaso eta orain arte aurrez aurre egiten zenituen kudeaketak egin.
Egoitza elektronikoak Administrazioaren atariekin eta beste web-ingurune batzuekin bizi dira, baina desberdinak dira. Zenbait elementuk egoitza elektroniko batean eta ez beste ingurune mota batean dagoela ziurtatzeko aukera ematen dute:
- Helbide elektroniko espezifiko bat dute ". gob.es" domeinupean.
- Egoitzaren webgunea autentifikatzeko ziurtagiri kualifikatu bat dute, herritarrek egiazta dezaketena. Ziurtagiri horrek identifikatu eta ziurtatzen du inork ez dituela haren orriak ordeztu.
- Egoitzak sortzeko baldintza formalak bete behar dira, eta, hori dela-eta, segurtasun-, erantzukizun- eta irisgarritasun-baldintza bereziak bete behar dira.
- Nahitaezko informazio orokorra eta gutxieneko funtzionaltasun batzuk jasotzen dituzte, zeinak Sektore Publikoaren Jarduketa eta Funtzionamendurako Erregelamendua bitarteko elektronikoen bidez onartzen duen martxoaren 30eko 203/2021 Errege Dekretuaren 10. eta 11. artikuluetan ezarrita baitaude.
Bai, egoitza elektronikoaren bidez egindako izapideek eta aurrez aurre egindakoek balio bera dute.
Zure eta egoitzaren arteko komunikazioa segurua da. Informazio guztia zifratuta doa, ziurtagiri elektronikoek bi aldeen nortasuna bermatzen dute. Internet bidez bidaltzen dituen datu pertsonalak zifratuta daude eta, gure sistemetan gorde ondoren, datu horiek babesteko beharrezkoak diren bitartekoak erabiltzen ditugu, Datuak Babesteko Lege Organikoa betez.
Egoitzara sar zaitezke eta edozein tokitatik egin ditzakezu izapideak, eguneko 24 orduetan eta urteko 365 egunetan. Kontuan izan egun baliogabeetan egindako izapideak hurrengo egun baliodunean egindakotzat hartuko direla.
Ministerioaren egoitza elektronikora sar zaitezke, eta hasierako orritik, hauek kontsultatu:
- Izapideak
- Informazioa eta herritarrei laguntza ematea
Edozein izapide egiteko, administrazio publikoetako ohiko autentifikazio-sistemak erabili behar dituzu.
Edozein izapidetan epeak zenbatzeko, Egoitzaren data eta ordu ofiziala legezko balioa dutenak izango dira. Eta ez, ordea, tramitea egiten den taldearena. Ondorio horietarako, izapidea amaitzeko ordua hartuko da kontuan, hau da, eskaera eta/edo agiriak sinatzen direnean eta Erregistrotik dagokion ordainagiria lortzen denean. Adibidez, demagun administrazio-izapide baten epea irailaren 20an amaitzen dela. Eskaera 23:50ean betetzen hasten bazara, baina hurrengo eguneko 00:10ean amaitzen baduzu, epez kanpo egongo zara.
Gainera, kontuan izan egun baliogabeetan egindako izapideak hurrengo egun baliodunean egindakotzat hartuko direla.
Zerbitzu-eten programatu gabea bada, egoitzaren hasierako orrian (Home) ohar bat jarriko da.
Egoitza elektronikoan, gertatutako edozein gorabehera teknikori buruzko informazioa jasoko da, baldin eta dagokion sistemaren edo aplikazioaren ohiko funtzionamendua eragozten badu, bai eta organo eskudunak inguruabar hori dela-eta erabaki duen eta mugaeguneratu gabe dagoen epearen luzapenari buruzko informazioa ere.
Sinadura elektronikoa datu-multzo bat da, eta sinadura egiten duen pertsona identifikatzeko aukera ematen du, eskuz egindako sinadura balitz bezala.
Ministerioak eta zuk egoitza elektronikoan erabiliko duzun ziurtagiri digitaleko sinadura elektronikoak, gainera, sinatutako dokumentuen osotasuna bermatzen du. Sinatutako jatorrizko dokumentuak ez du ondorengo aldaketarik jasaten, izan ere, hori gertatuko balitz, sinaduraren balidazioak emaitza negatiboa emango luke eta atzera botako litzateke.
Egoitza elektronikoetara sartzeko ez da beharrezkoa modu seguruan identifikatzea edo autentifikatzea. Bere orrialdeetan nabigatzea beste edozein webguneren berdina da.
Identifikazioa eta autentifikazioa beharrezkoa da egoitzaren bidez prozedura edo zerbitzuren bat izapidetu nahi denean.
Administrazio publikoen aurrean elektronikoki identifikatzeko, sistema hauek erabil daitezke:
- Ziurtapen-zerbitzuen emaileen konfiantzazko zerrendan sartutako emaileek emandako sinadura elektronikoko ziurtagiri elektroniko kualifikatuetan oinarritutako sistemak.
- Ziurtapen-zerbitzuen emaileen konfiantzazko zerrendan sartutako emaileek emandako zigilu elektronikoaren ziurtagiri elektroniko kualifikatuetan oinarritutako sistemak.
- Gako itunduko sistemak, bai eta administrazio publikoek baliozkotzat jotzen duten beste edozein sistema ere, ezartzen diren termino eta baldintzetan, baldin eta erabiltzailearen nortasuna bermatzeko aukera ematen duen aldez aurreko erregistro bat badute, Transformazio Digitaleko eta Funtzio Publikoko Ministerioko Administrazio Digitalaren Idazkaritza Nagusiak baimena eman ondoren. Eskaera hori segurtasun publikoko arrazoiengatik soilik ukatu ahal izango da, Barne Ministerioko Segurtasuneko Estatu Idazkaritzak txosten loteslea egin ondoren.
Administrazio publikoek a) eta b) letretan aurreikusitako sistemetako bat edozein prozeduratarako erabili ahal izango dela bermatu beharko dute, nahiz eta prozedura horretarako c) letran aurreikusitako sistemetakoren bat onartu.
Honetarako bakarrik erabili behar da nahitaez sinadura:
-
Eskaerak egiteko.
- Erantzukizunpeko adierazpenak edo komunikazioak aurkeztea.
- Errekurtsoak jartzeko.
- Akzioetan atzera egitea.
- Eskubideei uko egitea
Ziurtagiri elektronikoa pertsona bat (fisikoa edo juridikoa) identifikatzen duen eta gako pare batekin lotzen duen ziurtapen-agintaritza batek jaulkitako eta sinatutako dokumentua da. Ziurtagiri batek informazio hau dauka:
-
Ziurtagiriaren titularraren identifikazioa (titularraren izena, IFZ, posta elektronikoa, etab.).
-
Ziurtagiriaren bereizgarriak: serie-zenbakia, ziurtagiria eman zuen erakundea, jaulkipen-data, ziurtagiriaren balio-epea, etab.
-
Gako pare bat: publikoa eta pribatua.
-
Ziurtagiriaren sinadura elektronikoa, ziurtagiria eman zuen ziurtapen-agintaritzaren (AC) gakoarekin.
Egoitza honek Estatuko Administrazio Orokorraren @firma plataforma erabiltzen du ziurtagiriak baliozkotzeko.
Informazio gehiago: @firma plataforma
Plataforma honek onartutako zerbitzu-emaileen zerrenda osoa lortzeko, jo ezazu Deskargen Arloko @firma ziurtapen-zerbitzuen hornitzaileen dokumentura
Euskarriaren arabera, bi ziurtagiri mota lor ditzakezu funtsean:
-
Software-ziurtagiria: software-fitxategi bat da, eta haren euskarri fisikoa ordenagailua bera edo software-a instalatzen den zerbitzaria da. Horren adibide dira CERES Proiektuaren esparruan FNMT enpresak ematen dituen pertsona fisikoaren ziurtagiriak.
-
Txartel-ziurtagiria: kasu honetan, ziurtagiri elektronikoa txartel kriptografiko batean dago. Adibidez, NAN elektronikoa.
NAN elektronikoak jada ziurtagiri elektroniko bat dauka. Halaber, ziurtagiri bat lor dezakezu Estatuko Administrazio Orokorrak onartutako edozein agintaritza ziurtatzaileri zuzenduta. Ziurtagiri hori Diruaren eta Zerga Zigiluaren Fabrika Nazionala (FNMT) egoitza honetako estekan kontsulta dezakezu.
Erabiltzen duzun ziurtagiriaren arabera. Txartel-ziurtagiriei dagokienez (adibidez, NAN elektronikoa), Poliziaren Kidego Nazionalaren NANaren atarian dago herritarren eskura dagoen dokumentazioa. Software-ziurtagiria erabiltzen baduzu, FNMTrena adibidez, haren webgunea kontsultatu beharko duzu.
Ziurtagiri bat baino gehiago izan dezakezu zure ordenagailuan, eta, erabiltzerakoan, horietako zein erabili nahi duzun galdetuko dizugu.
Erabilitako formatua PDF da, oso zabalduta dagoen estandar irekia. Salbuespenezko kasuetan bakarrik erabiltzen dira batera DOCX eta ODF formatuak. Kasu horietan, herritarrak bi horien artean nahiago duena erabil dezake.
Ogasun Ministerioaren esparruan guztira 12 egoitza elektroniko aurkitzen ditugu.
Estatuko Administrazio Orokorraren Sarbide Elektroniko Orokorrarekin (PAGe) lotutako egoitza elektronikoak, baina webgune independente batekin
-
Ogasun Ministerioaren Egoitza Elektroniko Nagusia
-
Zergen Zuzendaritza Nagusiaren egoitza elektronikoa
-
Katastroko Egoitza Elektronikoa
-
Auzitegi Ekonomiko-Administratiboen egoitza elektronikoa
-
Tabako Merkatuaren Batzordearen egoitza elektronikoa
Estatuko Administrazio Orokorraren Sarbide Elektroniko Orokorrarekin (PAGe) lotutako egoitza elektronikoak, baina Ogasun eta Finantza Ministerioaren Egoitza Elektroniko Zentralaren webgunean ostatatuta
-
Europako Funtsen Idazkaritza Nagusiaren egoitza elektronikoa
-
Ikerketa Fiskalen Institutuaren egoitza elektronikoa
-
Estatuko Administrazioaren Kontu-hartzailetza Nagusiaren egoitza elektronikoa
-
Kontratuen inguruko Errekurtsoen Administrazio Auzitegi Nagusiaren egoitza elektronikoa
Egoitza elektroniko independenteak
-
Zerga Agentziaren egoitza elektronikoa
-
Diruaren eta Zerga-zigiluaren Fabrika Nazionalaren Egoitza Elektronikoa
-
Erantzukizun Fiskaleko Agintaritza Independentearen (AIReF) egoitza elektronikoa
Ministerioaren Egoitza Elektroniko Nagusiaren bidez, sail honen eskumeneko prozedura eta zerbitzu guztiak ezagutu eta eskuratu daitezke:
-
Bilatzailea gaika edo bilaketa testu librean kontsultatu.
-
Administrazio-jardunaz arduratzen den organoaren egoitza elektronikoa hautatzea.
-
Beste modu bat Sarbide Nagusiaren Egoitzan kontsultatzea da.
Zerga Administrazioko Estatuko Agentziari (ZAEA) buruzko galderak
ZAEA agentziari zuzendutako informazio ego argibideetarako, kontsultak 901 33 55 33 telefono-zenbakiaren bidez egiten dira (91 554 87 70 zenbakiaren bidez ere eskura daiteke), 9:00etatik 19:00etara, edo Zerga Administrazioko Estatu Agentziaren bulegoetan, ZAEAren administrazio edo ordezkaritza batera joanda. Horretarako, hitzordua eskatu behar da, 901 200 351 edo 91 290 13 40 telefono-zenbakien bidez, edo Zerga Agentziaren web-orrian: https://sede.agenciatributaria.gob.es/
Gainera, zorrei eta diru-bilketari buruzko laguntza eta informazioa jaso ahal izango duzu Dirubilketarako Telefono bidezko Arreta Zentroaren (REC@T) bidez, 91 553 68 01 edo 901 200 350 telefonoan, astelehenetik ostiralera, 09:00etatik 14:00etara. Gaian espezializatutako operadore batek artatuko du, eta zorren, geroratzeen, bahituren eta ordainketen gaineko izapideak eta jarduketak egin ahal izango dituzu, bai eta ZAEA agentziako zerga-bilketako organoetatik igorritako edozein dokumenturi buruz galdetu ere.
Diru-bilketako telefono bidezko arreta-zerbitzu honetan (REC@T), laguntza eta informazioko izapide eta jarduketa hauek egiten dira:
-
Zorren ordainketa telefonikoa/Sarrera-dokumentuak sortzea.
-
Betearazpen-bidean dauden zorrak geroratzeko/zatitzeko eskaera.
-
Zorrak geroratzeko edo zatitzeko helbideratze-kontuari buruzko datu-errekerimendua betetzea.
-
Ordainketak geroratzeko edo zatikatzeko eskabideak eta akordioak helbideratzeko banku-kontua aldatzea.
-
Betearazpen-bidean dauden zorrak zerga-kredituekin konpentsatzeko eskaera.
-
Premiatutako zorrei buruzko informazioa jasotzea eta kontsulta egitea.
-
Kontu korronteak, soldatak, soldatak eta pentsioak, kredituak, ibilgailuak eta zerga-itzulketak bahitzeko jarduketei eta eginbideei buruzko informazioa eta kontsulta, eta sarrera-dokumentuak sortzea.
Halaber, honako kudeaketa hauek telematikoki egiteko aukera duzu: ordaindu, atzeratu eta kontsultatu, esteka honen bidez: Zerga Administrazioa: Kudeaketak: ordaindu, atzeratu eta kontsultatu- Zorrak ordaintzea
Zergen Zuzendaritza Nagusiari buruzko galderak
Zerga-kontsultak aurkezteko prozedura honako esteka honen bidez egiten da: Zerga-kontsultak aurkeztea.
Halaber, zure eskaeraren izapidetze-egoera kontsultatzeko, lehen aipatutako formulario orokor bera erabili beharko duzu, 5. puntuko jarraibideetan zehaztutako organismo-kodea, eta prozedura hau hastean emandako banakako erregistro-zenbakia edo -kodea aipatu.
Auto-sinadurari buruzko galderak
Auto-sinadura aplikazioarekin izandako gorabeherak harremanetarako formularioaren bidez jakinarazi behar dituzu: Harremanetarako postontzia.
Sinadura elektronikoa lortzeko moduari buruzko galderak
Sinadura elektronikoa lortzeko, CERESekin (Espainiako Ziurtagiria) harremanetan jarri behar da esteka honen bidez: CERES - CERES (fnmt.es)
Era berean, Sinadura Elektronikoaren atarira bideratzen duen estekan, horri buruzko informazio gehiago aurkituko duzu: Sinadura ataria - Herritarrak (firmaelectronica.gob.es)
Internet bidezko maulei, irusakoei edo iruzurrei buruzko galderak
Edozein delitu telematikoren biktima bazara, salaketa bat jarri behar duzu hurrengo bi posta elektronikoetako batean:
-
Erregistro Elektroniko Orokorra
-
Nire herritarren karpeta
-
NAN elektronikoa
-
Sinadura elektronikoa
-
Ziurtagiri elektronikoa
Egoitza elektronikoetatik, haien bidez eskaintzen diren edukiei edo zerbitzuei buruz kontsulta bat edo edozein iradokizun egin daiteke. Horretarako, horietan guztietan ikusgai egon behar diren kontaktu-postontziak erabil daitezke.
Bestalde, iradokizun edo kexa formal orokor bat aurkeztu nahi baduzu, egoitza guztiek kexak eta iradokizunak elektronikoki formulatzeko aplikazio batera birbideratzen duen esteka bat dute.